A légszennyezés napjainkban egy eget rengető, globális probléma. A probléma alapját adó környezeti tényező az emberek által használt eszközök utazásaik során. Sokszor hallottuk már, hogy ha tehetjük akkor inkább menjünk gyalog vagy biciklivel, de sokan mégsem teszünk így, talán a kényelem és a függetlenség miatt. Viszont ahhoz, hogy környezetünk lépést tudjon velünk tartani muszáj lelassítanunk nekünk, embereknek is.

Éppen ezért tapasztalható egyfajta gépjárműkorlátozás Európában, és közel 320 európai városban korlátozzák a régebbi és környezetszennyező járművek használatát. Elsődleges szempont, hogy olyan autók használatát redukálják, amelyeknek a károsanyagkibocsátása igen magas.

Számos nagyváros is csatlakozott a felkeléshez, mint Berlin, Párizs vagy akár London és igyekeznek olyan területeket lekorlátozni, amelyek rá vannak szorulva.

A környezetszennyező járművek visszaszorításával azt szeretnék elérni, hogy bizonyos területek élhetőbbé váljanak és a levegő minősége is javuljon. Egy tanulmány szerint ezen célok elérni látszódnak, hiszen 2019 óta 40 százalékkal nőt már ezen területek száma.

Ha a további terveket minden város tudja tartani akkor 2025-re az eddigi 40 százalékos arány már közel 60%-ra tendálhat. További jogszabályokhoz köthető az a cél is, hogy Spanyolországban 2023-ra kötelező lesz azokban a városokban alacsony kibocsátási övezetet kijelölni, amelyek lakossága meghaladja az 50 ezer főt. Így növekvő tendencia fog mutatkozni ás 2025-re közel 150 ilyen zónára lehet számítani majd.

Magyarországon más fajta környezetvédelmi hozzáállás uralkodik, hiszem az alacsony emissziós zónák tervezete már 2013-ban elkészült, bár a mai napig nem kerül megvalósításra egy része sem. Viszont alkalmazni lehetett volna olyan területeken a korlátozást, ahova szükséges behajtási engedély vagy a parkolási díjakat lehetne környezetkárosító hatás alapján is meghatározni.

Fejlődnünk kell és szükséges, hogy lelassítsuk világunkat, de mégis lépést tudjunk tartani a környező országokkal a környezetünk érdekében!