Napjainkban ezer féle környezetvédelmi problémával kell – vagy kellene – szembeszállnunk. Az egyik nagy problémát jelenti a légszennyezés. 2021-ben a WHO próbált szigorítani a határétékeken, és például, a közlekedésből származó nitrogén-dioxid határétéket 75%-kal csökkentették. De még lehet ez is kevés, ahogy ezt az éves szinten több, mint 13 ezer élet elvesztése is igazolja.

Magyarországon a korábbi években meghatározott irányértékeket sem tudtuk tartani, így nem meglepő, hogy sokkal szigorúbb értékeket javasol több különböző légszennyezőanyagra az Egészségügyi Világszervezet. Minden vizsgált magyar településen, a 2019-es éves hazai jelentés alapján, az éves értékek jóval magasabbak, mint a nemrég javasolt irányértékek. A jelentés azt is alátámasztja, hogy a dízeljárművekből származó NO2 nagyobb kockázatot jelent, mint az korábban becsülték.

Mondhatni, Magyarország nagy bajban van. Hiszen a Greenpeace szívügye a környezet. Botrányosnak tartja, hogy magyarok millióinak az életminőségéért senki nem felel. A károsító légszennyezés nem javul, hanem rosszabbodik és Magyarország vezetői semmilyen erőfeszítést nem tettek még, hogy a határétéktúllépés a lehető legmúlóbb ideig tartson.

Több légszennyező anyag esetében még csupán az uniós értékeket sem tudjuk tartani, nem ám a WHO által kiszabottakat. Sajnos a magyar állam uniós jogot sért azzal, hogy a részecskeszennyezés rendszeresen és tartósan túllépte a napi uniós határokat. Pont ez miatt évente több mint 13 ezer magyar veszti életét idő előtt.

A részecskeszennyezés és a nitrogén-dioxid határérték túllépése miatt eljárás folyik Magyarország ellen, amelynek rossz vége is lehet, ha nem kezdünk valamit a szennyezettségekkel mihamarabb!