Több kutatás is vizsgálta már az elmúlt években, hogy a mikrohullámú sütő használata elpusztítja-e az élelmiszerekben és a zöldségekben előforduló vitaminokat és tápanyagokat.

Nem is gondolnánk, hogy mivel a mikrohullámú sütők kevesebb hővel és rövidebb idő alatt készítik el az ételeket, ezért kíméletesebbek, mint más főzési technikák az ételek tápanyagértékeinek megtartása szempontjából.

A vitaminok és a tápanyagok megtartása a mértékektől függ. Minden főzési technológia képes tönkretenni az ételek minőségét, attól függően, hogy mennyi időre, mennyi folyadékkal és milyen hőfoknak tesszük ki az elkészítés során. Magas hő hatására gyakoribb a folsav, a B- és C- vitamin elvesztése.

Egy New York-i egyetem kutatása során azt vizsgálták, hogy a főzési víz milyen hatást gyakorol a vízben oldódó vitaminokra. Első körben a spenótot vették szemügyre és kiderült, hogy a mikróban szinte a teljes folát-tartalom megmaradt, míg tűzhelyen majdnem 80%-a elveszett.

Kiderült, hogy a brokkoli párolásánál a vízmentes módszer előnyös, hiszen vízzel párolva az antioxidánsok több mint 80%-a elveszett.

A szalonna elkészítését is tesztelték: Amikor mikróban sütötték, akkor jelentősen alacsonyabb mértékben maradtak meg rákkeltő anyagok, mint a hagyományos sütési módot alkalmazva.

Összegezve, ha mikrohullámú sütőt használunk az ételeink megmelegítésére vagy elkészítésére, akkor a tápanyagértékeik nem fognak csökkenni.

Előző cikkMikor van szüksége szervezetünknek a vaspótlásra?
Következő cikkNéhány tipp a cukor helyettesítésére