Világunk hiába halad nagy lépésekben előre, de vannak részei, amelyek mindig is le lesznek maradva. Ez olyan metafora lehet, mint az oktatás. Hiszen egy osztálycsoporton belül is vannak differenciák, mivel egy ember – vagy éppenséggel diák – sem egyforma. Van, hogy valaki jobb a matekban és már 3 feladatot is megoldott, míg másikunk még mindig az első feladaton töpreng. Egy ilyen esetben a pedagógus feladata megteremteni az egységes harmóniát, hogy mindenki saját adottságaihoz képest a maximumot tudja nyújtani.

De az emberek közötti szint béli különbség adódhat társadalmi hátrányból. Nem meglepő, ha valakinek visszamaradott a tudása, ha a településen, ahol él, nincs bevezetve az áram vagy anyagi okok miatt az internet, mert Magyarországon számottevő településen találkozunk ilyen élethelyzetekkel. Az ilyesfajta korlátozások miatt hozta létre az arizonai egyetem projektjét, amelynek lényege, hogy olyan helyeken biztosítja a tudásanyaghoz való hozzáférést, ahol valamilyen okokból kifolyólag nem lehetséges.

Így jött létre a SolarSPELL (Solar Powered Educational Leatning Library), amely már nevéből is sejteti a napenergia kulcsfontosságát. A berendezés működése az offline Wifi-re épül. Ami már furán hangzik, hiszen alapvetően a WIFI lényege az online lét lényege lenne. Viszont itt a megismert tudásanyagot előzetesen feltöltik a mikrohálózatra, amelyre WiFi-képes eszközök tudnak rácsatlakozni, ha hatótávolságon belül vannak. Alapvetően nem kell sok minden hozzá, az első és legfontosabb egy műanyagtok benne a napelemmel, azát egy lítium-akkumulátor, egy feszültségszabályzó, USB vezetékek, egy miniszámítógép és egy SD memória kártya. Így tud létrejönni a napelemes könyvtár hotspot, amely hatalmas segítség lehet iskoláknak, könyvtáraknak és egyéb hasonló intézményeknek. Mindig van lehetőség, amelyeket meg kell ragadni, hogy tudjunk érvényesülni az életben.