Ki ne szeretné?! Szinte mindenki kedvenc nassolni valója, aki kicsit is édesszájú. Vitatott tények szerint gondolni se mernénk mennyi jótékony hatással bír életünkre és szervezetünkre egyaránt, ha rendszeresen fogyasztjuk. Persze nem főétkezéseket kiváltva, és nem is egy egész táblát megdézsmálva, de azért 1-2 kocka étcsokoládé hasznunkra is válhat!

Hogy miért és hogyan? Lássuk…

A csokoládé kakaóbabból készül, talán most nem mondtam annyira újat, de a kakaóbabban nagyon sok a flavonoid vagyis az antioxidáns. Tudományosan alátámasztott tény, hogy az antioxidánsok által vérereink rugalmasak maradhatnak. Továbbá gyulladáscsökkentő hatása is van, és képes megfelelő szinten tartani a koleszterinszintünket. Bár még egy tanulmánnyal sem találkoztunk, amely alátámasztaná, hogy segít a szív „fitten tartásában”, de ami késik nem múlik.

Fontosnak tartom azt is leszögezni, hogyha csokoládé akkor csakis kizárólag ÉT. Hiszen a tej- vagy a fehércsokiban nem csak kevesebb a flavonoid, hanem jócskán több a cukor is bennük.

Számos hasznos tápanyagot juttathatunk be a szervezetünkbe az étcsoki által. Egy sor csokiban (vagy ha úgy tetszik kb. három kockában) megtalálható közel 5 gramm rost, 65 mg magnézium és 200 mg kálium is. Így megspórolhatunk magunknak egy almát, ha rostot szeretnénk bevinni (5 gramm rost = 1 alma), fél csésze főtt spenótot (65 mg magnézium) és brokkolit (200 mg kálium). Persze, azért hangsúlyoznám, hogy a változatos táplálkozás elkerülhetetlen, ha egészségesek szeretnénk lenni, de azért jó tudni, hogy hányadán is kell állnunk a csokoládéval, nem?!

Ha utána olvasunk még egy kicsit a csokoládénak akkor hamar rátalálhatunk az étcsoki magas zsírtartalmára, de ez ne ijesszen meg senkit, hiszen ez a fajta zsír a szívet kíméli, illetve nem emeli meg a koleszterinszintet.

Sokan nem szeretik, mivel keserű, szemcsés és krétaszerű. De ha egy picit is odafigyelve választjuk meg, hogy milyent eszünk máris a kedvencünk lehet. Érdemes figyelni a csomagolásokon a „Fair trade” jelzéseket, és azt levenni a polcról, amelyiken ez szerepel.

Összegezve, ha étcsokoládé vásárlásra szánnád magad, akkor mindenképp sötétet válassz (legalább egy 60%-os táblát), válaszd a jobb minőséget (figyel a jelzéseket) és ami nagyon fontos a mértékletesség. Hidd el a jótékony hatást úgyis elérheted, ha csak egy kockát eszel meg, nem kell egy egész táblát! Légy tudatos fogyasztó, hogy a tested is és a környezeted is meghálálhassa!

Előző cikkTojásfejtés
Még szép, hogy környezettudatosan!
Következő cikkCitromhéj a konyhában