Több weboldalon felmerülő probléma, hogy egyszerre egy terméknél több árat is feltűntetnek. Nos, ez nem csak a vásárlóknak szúrt szemet, hanem már a Gazdasági Versenyhivatalnak (GVH) is. Azért, hogy tisztavizet öntsenek a pohárba és védjék a fogyasztó társadalmat vizsgálatot indítottak több nevesebb webáruház ellen.

A probléma a tavaly bevezetett törvénynél kezdődik, miszerint: a kereskedőnek egyértelműen kell feltűntetnie, hogy az akció előtti min. 30 napban mi volt a legalacsonyabb ár – tehát nem az „eredeti ár” – és ehhez viszonyítva mekkora a kedvezményes ár.

Ennek a törvénynek ellenére is gyakori a vásárlók azon manipulálása, mikor több árat jelenítenek meg a szükségesnél. Nem ritka, hogy egyidőben szerepel az eredi ár, az akciósár, a kedvezményesár és a kuponkedvezményes ár is, viszont az elmúlt 30 nap legalacsonyabb ára sehol.

Fogyasztói szemmel nézve a legfontosabb, hogy jóvásárlói döntést tudjunk hozni. Ehhez az szükséges, hogy a kereskedő megfelelően – valósan és világosan – tüntesse fel a kínált termék(ek)en az értékét, ennek függvényében tudunk egyénenként megfelelő döntést hozni, illetve tudjuk összevetné a termékek ár-érték arányát.