Életünkben sokszor nehéz megteremteni a harmóniát. De az egészségünk érdekében meg kell találni azt a számunkra megfelelő utat, amely a kiegyensúlyozott élethez vezet.

5 tipp:

  • Kiegyensúlyozott táplálkozás

    Talán ezzel nem is mondtunk most újat, de sokan vannak, akik nem tudják hogyan kezdjenek bele. Mire is kell figyelni egy helyes étrend kialakításakor? Fontos a megfelelő rostbevitel és a telítetlen zsírsavaké is. Kerüljük a cukrot és a túlzott telítettzsírsav bevitelét. Kezdetben, hogy kialakuljon bennünk a jó szokás, heti egyszer fogyasszunk halat és az édes nasikat cseréljük le gyümölcsökre.
  • Fizikai aktivitás

    A mozgás nem csak azért szükséges, hogy testünket tartsuk karban és nyárra tökéletes „beach-body-t” varázsoljunk. Támogatja az anyagcsere folyamatokat, de mind ezek mellett segít a mentális egészségünk megőrzésében is. Fontos mindennapra beiktatni egy kis mozgást, de ne gondoljunk minjárt maratoni távokra, elég csupán tenni a házkörül egy kört munka után.
  • Mentális egyensúly

    Az energiaszintünket akkor tudjuk a megfelelő szinten tartani, ha adunk időt magunknak a pihenésre. „Énidő” nélkül a mentális vitalitás, az energiaszint és a koncentráció szintje lecsökken és erőtlennek, életuntnak érezhetjük magunkat. Fontos naponta legalább negyedóra-20 percet magunkra szánni, amikor azt csináljuk, amihez valóban kedvünk van.
  • Általános egészség

    A jó immunrendszer nem természetes dolog, fontos ügyelnünk egészségünk megőrzésére és a betegségek megelőzésében támogatni szükséges szervezetünket mozgással, napi rutin bevezetésével, vitaminokkal és jó cselekedetekkel.
  • Káros szenvedélyekmellőzése

    Mindenkinek meg van a saját maga káros szenvedélye/szokása. Sokan tudatában vannak, hogy bizonyos cselekedeteik nem csupán maguk egészségére vannak rossz hatással, de környezetük számára is egyaránt. Ilyen pl. a dohányzás vagy a túlzott alkoholfogyasztás, természetesen még vagy ezer szokás sorolható. De vannak olyan észrevehetetlen negatívumok is, mint számítógép előtt töltött túlzásba vitt idő.

Záró jelleggel próbáljuk kezdetben nem nullára, hanem fokozatosan csökkenteni a szokások mennyiségét!

Előző cikkSportolj otthon – az egészségre nem lehetnek kifogások!
Következő cikkA megfelelő vízfogyasztás