Sokszor hallhattuk gyerekkorunkban, hogy muszáj zöldséget enni, mert attól leszünk egészségesek, nagyok és erősek. Nos, ez így lényegében igaz is, de mi most egy picit konkretizáltabb formájában szeretnénk kitérni. Vagyis arra, hogy miért érdemes uborkát fogyasztani rendszeresen.

Az uborkának magas a víztartalma és alacsony a kalóriatartalma, illetve gazdag tápanyagokban. Nade ennél picit részletesebben: víztartalma kb. 95%, ami által kiválóan hidratál. A nyári időszakban kiválóan képes pótolni a napi vízszükségletet és támogatja a szervek megfelelő működését és a bőr egészségét.

Alacsony kalóriatartalma miatt bűntudat nélkül fogyaszthatjuk a nap bármely szakában. Ha fogyni szeretnénk vagy figyelünk a kalóriabevitelre akkor az uborka lesz az a választás, ami miatt nem kell aggódni, hogy belefér-e a diétába vagy sem.

Az uborka rosttartalma segít az emésztés megfelelő működésében, illetve támogatják a bélmozgását is. Fogyasztása elősegíti a széklet kialakulását és megkönnyíti a bélrendszeren való áthaladást is.

Az uborka tartalmaz káliumot és magnéziumot, amelyek támogatják a szív- és érrendszer működését, továbbá szabályozni képes a vérnyomást. Rendszeres fogyasztása képes akár csökkenteni is a szívbetegségek kialakulását.