A megfelelő vízfogyasztás elengedhetetlen a napjainkból. Nem elegendő csak nyáron figyelni a hőségre hivatkozva a folyadékbevitelre. Minden évszakban és mindennap fontos 2-3 liter vizet meginni. A folyadékbevitelre valóban egyszerűbb melegidőben figyelni, de nem csak azért kell inni mert szomjasok vagyunk, hanem mert testünknek szüksége van a hidratációra.

Hogyan figyeljünk a megfelelő folyadékbevitelre?

  • Bárhova is megyünk mindig legyen nálunk víz! Így, ha megszomjazunk akkor nem okoz gondot oltani a szomjúságunkat.
  • Este lefekvés előtt és reggel felkelés után igyunk meg egy-egy nagy pohár vizet. Ezzel segítjük emésztésünket is és nem csupán a hidratációt.
  • Étkezés előtt mindig igyunk meg egy pohár vizet, hiszen az eltelít és nem kell aggódni, hogy túlesszük magunkat. Ha koffeintartalmú italt fogyasztunk akkor utána még inkább figyeljünk a vízpótlásra, hiszen a koffeinnek vízhajtó hatása van.
  • Ha szereted az édes italokat akkor nyugodtan tegyél a vízbe gyümölcsöket, fűszernövényeket vagy egy kevés édesítőt vagy akár mézet.
  • A modern világot nem mindig érezzük jónak, de haladva a korral találhatunk olyan praktikákat, amelyek megkönnyítik mindennapjainkat. Az elegendő vízfogyasztás eléréséhez segítségünkre lehet akár egy applikáció, amely figyelmeztet a folyadékbevitelre és méri a már megitt litereket, így figyelve egészségünkre.

Számtalan lehetőség van, de csak egy testünk, amelyet ápolnunk kell szellemileg és fizikailag is egyaránt. Legyünk tudatában a vízfogyasztásunknak!

Előző cikkA kiegyensúlyozott és egészséges élet alappillérei
Következő cikkA tudatos étkezés irányai