A mai világ alapvetően a trendekre épül, mivel minden ember szeret naprakész lenni és mindig jól informálódni. A trendek legfontosabb része, hogy legyen mindig valami alapvető bennük, mint pl egy elv. Ha a mindennapi életvitelt vesszük figyelembe, akkor látható a lassabb életvitelre és minőségi fogyasztásra való törekvés, vagyis a tudatosság. Méghozzá a környezettudatosság.

A környezettudatosságnak rengetek lehetősége van, csillagos ég a határ. Vannak külön brandek, amelyek a környezeti alapelveket veszi figyelembe, és nemzetközileg összefogja az ágazatot. Ilyen például a pécsi székhelyű Retextil is.

Nade, mi is az a Retextil?

Ahogy a név is sejteti textíliákat hasznosít újra, de nem mindennapi módon. Tulajdonképpen háztartási textilhulladékból állítanak elő lakberendezési designer darabokat. A divattermékek előállítása megváltozott munkaképességű és fogyatékkal élő emberek bevonásával történik. Egyszerre lesz művészi, közösségi és rehabitáló közösség a Retextil.

Az újra felhasznált anyagokból általában szőnyegek, ülőalkalmatosságok, falikárpitok, táskák és babzsákok is készülnek. A technika, amivel dolgoznak a pécsi székhelyen, az már igen régi és jól kitapasztalt folyamat. Visszafejtik a már el- és/vagy használt anyagokat, majd új anyagot szőnek belőlük.

Az újrahasznosítás itt még nem merül ki, ugyanis egy projekt keretein belül sajátítják el más nemzetek által bevált technológiákat, így készítve fenntartható kreatív termékeket. Az összefogás már alapvetően is hasznos minden résztvevő számára, hiszen új tudással és termékekkel bővíthetik portfóliójukat.