Az alvás minősége és mennyisége hatalmas relevanciával bír az egészségünk tekintetében. Nem mindegy, hogy milyen pózban és hogyan alszunk. Most az oldalt alvók alvását szeretnénk megkönnyíteni és néhány hasznos tanáccsal támogatni.

Az első és egyik legfontosabb tényező az a párna. Nem mindegy, hogy milyen vastagságú és nagyságú párnán alszunk. A legfontosabb, hogy a választott párna töltse ki a fül és a váll teteje közötti távolságot. Ez támogatja a gerincet és a fejet, hogy semleges pozícióba kerüljenek.

Ha túl nagy a párnánk mérete akkor könnyen elkövethetjük azt a hibát, hogy nem csupán a fejünk és nyakunk, hanem akár a teljes felsőtestünk is ráhelyezkedik a párnára.

Ha túl kicsi a párna akkor nem lesz képes az alvásunk alatt megtartani fejünket és leesik róla. Így megterhelve nyakunkat. A legfontosabb, hogy alvás során testünk olyan semleges pozícióba kerüljön, amelyben könnyedén pihenhet és nem feszül meg egyetlen testrészünk sem.

Érdemes még beszerezni egy párnát a lábaink, vagyis a térdeink közé. Az ott elhelyezett párna segít levenni a tehet ízületeinkről és képes megfelelő pozícióban tartani a gerincet, medencét és csípőt.

A megfelelő párnák használata biztonságosabbá és kényelmesebbé teszik alvásunkat!