Egyre elterjedtebb az e-rollerek használata. Több jelenik meg utcákon, és irigykedve nézhetünk rájuk, amikor a dugóban ülve látjuk őket elsuhanni. Sok gyártó úgy proponálja rollerjeit, hogy egy szuper zöld választás. De ha jobban a mélyére ásunk és figyelembe veszünk egy nem régiben készített felmérést, akkor azért elgondolkodtató lesz ez a kijelentés.

Egy amerikai közlekedési vállalat által végzett kutatás szerint az e-rollerek használatával közel 25 millió kilométernyi autózást spóroltak meg az utazók. Ami egy hatalmas szám, viszont nem pontos, vagyis inkább megtévesztő ez az adat ilyen formában. Helyesbítve, úgy kellett volna ezt a vizsgált számot kijelenteni, hogy ha a rollerezők 100%-a autótulajdonos és rendelkezik is vezetői engedéllyel, akkor képesek voltak közel 25 milliónyi kilométert megspórolni rollerükkel. Mivel ez az állítás nem így hangzott el, ezért jogosan feltételezhetjük, hogy valami nem tiszta.

A felmérés egyáltalán nem azt mutatja, hogy a rollerezők autót használtak volna a kétkerekű helyett. Vagyis azok az emberek, akiknek csak a tömegközlekedés adatott meg és ahelyett választották az e-rollert rontottak az ember által hagyott ökolábnyom statisztikáján, mivel több energiát fogyasztanak, mint azelőtt, hogy társaikkal a buszozást választotta volna.

Európában végzett további felmérések kimutatták, hogy a rollert használók közel 20%-a használja munkába, iskolába járásra (vagyis autót helyettesítő eszközként), ami sokkal inkább zöldgondolkodásra utal. A vizsgált személyek további 40%-a volt turista, aki mindenképp valami hasonló közlekedési formát helyezett volna előtérbe (mint pl.: biciklibérlés), ami nagyon nagy különbség a mindennapi és az alkalmi használat arányaiban tekintve.

A válaszadók e-roller nélkül csupán csak 15%-a helyettesítette volna biciklivel, 40%-a sétált volna és a maradék 35% inkább valamilyen tömegközlekedési formát választana.

Természetesen, nem rossz választás egy e-roller, különösen akkor nem, ha az autónkat cserélnék le rá mindennapi szinten. Azt kell figyelembe vennünk, hogy mit adunk fel érte. Illetve azért nem szabad túlbecsülnünk a környezettudatosságukat; és végképp nem szabad, hogy bedőljünk az e-rollereket forgalmazó cégek marketing fogásainak. A tudatosság itt kezdődik!