Napjainkban a megszokott, hogyha az instát görgetjük olyan influencerek bejegyzéseire bukkanunk, amely valamit megpróbál nekünk eladni. Nagyon ritka az, ha tudatosításra hívja fel egy közismert személy a figyelmünket. Persze nekik, valamilyen szinten ez a munkájuk. Ezért nem is vethetjük meg őket!

De miért nincs több olyan poszt, ami a környezetünkért szólna vagy próbálna jótékony hatást elérni?  

Talán mert rossz személytől várjuk… Ha már az instát görgetjük, akkor érdemes rákeresnünk az első influencer állatra, akit B-nek hívnak, és aki nem más, mint egy méh. Ő nem csak egy méh, hanem A méh. Nyilvánvaló, B nem egy valódi, élő állat, hanem egy képzeletbeli kreálmány, amit egy francia alapítvány abból a célból hozott létre, hogy az éghajlativáltozás (amit mi emberek a környezettudatlanságunkkal okoztunk) és a nagy mezőgazdaság következtében a veszélybe kerülő méhkolóniákat mentsék meg. 

Ez a kampány akkor tud működni, ha megvan az együttműködés. Ezért B elsődleges célja, hogy a cégek támogassák a szorgos méhek védelmét kooperálásukkal, cserébe az influencer reklámarcként segíti az eladást. De ezt mind csak akkor, ha semmi sem környezetszennyező módon történik egy-egy szolgáltatás vagy termék előállításakor.  

Természetesen minden pénzbe kerül, de az így keletkezett bevételt hasznos, méhmentő célokra használnák fel. Új élőhelyeket telepítenének, illetve támogatnák a farmereket a méhmentő és a kemikáliamentes technológiák beruházásában, bevezetésében.  

Úgy gondolom akár ez is egy tökéletes módja annak, hogy valamit valami által tehessünk a környezetünkért. Ha ehhez egy képzelt állatra van szükségünk, akkor miért ne?!