A greenwashing fogalma ma már egyre elterjedtebb, de azért, mert benne van a „green” angol szó, még mindig nem lesz zöld. Sok vállalat kezdte „zöldre mosni” magát a rengeteg marketinganyaggal, amire pénzt nem sajnálva közvetítenek a társadalmunk felé. Ezzel az a baj, hogy aki nem jártas a környezetvédelemben vagy egyáltalán nem is foglalkoztatja a téma nem fogja tudni, hogy amikor megvesz egy adott terméket valójában csak árt vele magának, embertársainak és a Földnek…

Jelenleg a legnagyobb aggodalmat keltő probléma a fosszilisenergia-iparban gyökeredzik, mivel reklámjaikkal és szponzorálásaikkal környezetbarátnak állítják be vállalataikat. Ez azért probléma, mivel a „zöldre festéssel” és hamis megoldásokat ígéretével a klímaváltozás elleni küzdelem halogatásához vezetnek minket.

Nem meglepő, hogy a Greenpeace most ennek érdekében új törvény bevezetéséért harcol. Lényege, hogy megtiltsa a reklámozást és a szponzorálást az Európai Unióban a fosszilisenergia-ipar vállalatainak. Azért, hogy felhívják a figyelmet az új törvényre és a napról napra súlyosbodó problémára az aktivisták Velence városában gondolákba ülve körbe evezték a város legnevezetesebb részeit. Az „utolsó hajózás” közben a nagy európai olaj-és földgáz cégek logóit lobogtatták, jelezve, hogy ők a „szponzorai” az utazásnak és ha nem állítjuk le őket akkor a lagúnavárosból hamarosan nem marad semmi…

Előző cikkDrágul a biopiac – Már megint a háború!
Következő cikkA karbonsemlegesség lényege