A használt sütőolaj a repülés jövője?

Hamarosan karbonsemleges repülőgép indul Londonból New Yorkba. A cél az, hogy kiderítsék, mekkora jövő előtt áll a fenntartható üzemanyag, az úgynevezett SAF (sustainable aviation fuel) alkalmazása a légi közlekedésben.

A Rolls-Royce Trent 1000 hajtóművekkel felszerelt Boeing 787-es gépet a Virgin Antlantic társaság indítja transzatlanti útjára. Ez lesz az első olyan kereskedelmi járat, amely használt étolajból, valamint más olaj- és zsírhulladékból előállított fenntartható üzemanyaggal fog közlekedni. A SAF mintegy 70 százalékkal csökkentheti az életciklus során keletkező szén-dioxid-kibocsátást, miközben teljesen kiváltja a hagyományos kerozint.

A légitársaság szerint a légi közlekedés kevesebb mint harminc éven belül az üvegházhatású gázok egyik legnagyobb kibocsátója lehet, ha nem történik érdemi előrelépés a szén-dioxid-csökkentés irányában.